fredag kväll å nystädat

när jag slutat jobbet så åkte jag å älsklingen till Ikea och strosade runt lite, vi ville ha något bra att ha tvätten i och det fick bli 2st backar som vi ställde i köket breve likadana backar som vi har papper,glas å plast/metall sortering iså det blev kanon, nu slipper vi ikea kassarna, självklart blev de lite mer saker, några blommor som nu är i krukor på balkongen, värmeljus så att det blir lite mys stämning nu när det börjar bli mörkt igen, fick bli lite galgar så vi kan hänga upp lite mer kläder, börjar nämligen bli trångt värre i garderoberna åxå en lite råtta te Messi :D

vi köpte med mat hem åxå för vi var vrålhungriga, åkte för bi tham rap thai och älsklingen köpte friterade tigerräkor och jag köpte en kyckling / rödkurry gryta och när jag kom hem kokte jag broccoli och blomkål att ha till istför riset, får ju inte äta ris nu när jag håller på med GI dieten :) har ju faktiskt gått ner 4kilo på 3 veckor de tycker ja är bra :)

min älskling har varit helt underbar idag, hon har veke all tvätt för vi tvättade igår kväll, sen har hon städat (dammsugit och torkat golvet och plockat) hon blir alltid på städ och fixar humör när vi har vart på ikea och köpt något till lägenheten :) så nu är det mysfaktor 12 av 10 här inne massa ljus tända, doftar lite liljekonvalj från skurmedlet och allt är i ordning,,  nu sitter vi i soffan och myser framför en film Marley & Me och den verkar vara skit bra :P

nej nu har min goding suckat ungefär 20 gånger för att hon vill ha uppmärksamheten istför datorn så ska väll ta å ge henne lite rygg massage för det är hon värd idag när hon varit så duktig.

ska väll snart bli sängen åxå för ska upp å jobba tidigt imorrn + att jag börjar bli förkyld så är lite sliten,

natti natt  ciao

Äntligen Freda!

Nu är det äntligen fredag men det är inte helg för mig än ändå, jobbar imorgon "förmiddag" fem te ett ungefär och sen på kvällen har vi blivit "bjudna" på middag till Elins kompis och hennes kille i örebro. vi ska ta med egen mat och dryck så det blir väll nå gött att grilla och en god fetaost sallad och elin kanske vill ha nån potat också. undra om vi behöver ta med grillen åxå ? vi ska bli sex personer för de skulle komma ett par till från degerfors också. så det blir nog sköjj :) jag ska iaf köra så vi får sova hemma i en skön säng ,,

Idag så står regnet som spön i backen och kallt äre åxå runt 15-16 grader tror jag,, brrr det ju för fan Juli då ska en ju gå runt i kortbyxor och t-shirt och vara brunbränd, kanske åka lite wakeboard och fiska och framförallt bada, jag har inte badat mer än föttera den här sommarn än å jag brukar inte vara någon badkruka men är det bara 17-18grader i vattnet å ingen sol så är det ju inge gött å bada, dax att de börjar ha sommaröppet i simhallen snart, det där med växthuseffekten fattar jka inte riktigt för de blir minsann inge varmare i sverige direkt, förr i tia så va det ju 30 grader och sol iaf 75% av sommarn och nu är det knappt 25 grader och sol 25% av sommarn, det verkar bara finnas en lösning om man vi se sol och de är att sticka iväg på en sista minuten resa till medelhavet,

Syrran kom nyss in på kontoret och visade sin tumme som var om plåstrad för hon hade skärt sig på en sax (hur klantig får man vara) så hon var tvungen att gå hem för dagen nu, hon har lite otur måste jag säga, förra veckan så skadade hon långfingret och ringfingret i en maskin och det var också en lite klantig sak, så hon spräckte en nagel och rev bort lite hud, tycker lite synd om henne.

ikväll ska väll ja å Elin hitta på nått, vi får se vad det blir, kanske film hemma i soffan, eller så åker vi te Deje å hälsar på mamma, pappa syrran och lille Elvis elelr så åker vi te Kil och kompisarna Aj och Madde, det spörs!

måste bju på den här videon även om det regnar som tusan.. kolla in killen vid staketet med keps och turkos jacka vilken härlig takt känsla han har hihi

undra hur alla får in klippen i bloggen så att de bara är att se och man fortfarande är kvar i bloggen :S

ajja kanske lär mig snart är ju nybörjare på det här

hade gött under helgen

CIao

det regnar mot mitt fönster

usch vilket väder, idag regnar det å är grått och mörkt ute, och jag som fick lite förhoppningar igår när solen sken och de var riktigt varmt å gött.

Bjur på en passande låt nu i regnet,

www.sr.se/webbradio/?Type=db&Id=1199316

jag tappar lusten till de mesta när vädret är så himla tråkigt , och trött som få är jag också, det är kämpigt att somna runt 23-24 på kvällarna och gå upp 5 varje morgon för att sen sitta på kontoret vid datorn fram till klockan 14 för att cykla hem. när jag kommer hem så är min underbara hemma och det är alltid lika gött att komma hem till mina älsklingar.

den här låten får en på lite bättre humör tycker att den är skit bra!

Idag tror jag vi ska sätta på oss ordentligt med kläder och ta en promenad med Messi till mariebergsskogen och titta på massa djur, det har ankor, kor, getter, grisar å lite sånt, de är lite mysigt att gå och strosa där inne,

ska se om jag har lite bilder från båtturen igår,det brukar mest bli bilder på Messi så kanske slänger in någon sådan, motorn krånglade igår men fick ordning på den tillslut så nu går den som en klocka, vi hade tänkt att vi skulle åka ut till sandöa och ha det lite mysigt i solen och släppa Messi så att hon får busa och ha det gött, men det var inte mkt te sanö kvar för vattnet var så högt så all sand va under ytan :O

Här i karlstad så har hamnfestivalen börjat och den ska tydligen hålla på i elva dagar vi funderar på att bju hit folk imorgon å äta kräftor och sen sätta oss i hamnen å ha de lite gött, hoppsa på bra väder isf, annars får de bli en film,

nej nu ska jag försöka ta tag i lite grejjer här på jobbet så jag kan få en lugn dag imorgon istället.

fisketur och båthämtning

igår så drog jag älsklingen och hennes syster till degerfors och köpte den där ekan, allt gick kanon bra till jag skulle lägga i båten, vägen in te båt iläggningen var så smal och mkt grenar å skit som var böjt in mot vägen så jag rös och fick gåshud när jag hörde att det drog mot bilens sidor, på tillbakavägen fick jag dra upp volymen så ja slapp höra det, när jag hade lagt i båten och skulle ansluta bensin dunken till motorn hade jag tagit fel dunk,(svärfar har en lika dan dunk men annat munstycke) så då fick jag skära av slangen å trä på bara slangen, efter det så buttade jag ut mig en bit för att starta motorn, men det blåste som fan också vattnet var högt så när jag fick igång motorn var båten precis över en sten eller en dykare(stock som ligger i vatten ytan) så när motorn startade så slog proppellern i stenen/stocken så att brytpinnen gick av , då blev jag så förbannad att hela jag var nog knallröd och de kom rök ur öra på mej, klantskalle

Då var det bara att ro in den så jag kunde ta upp den på land och åka å hämta ett rep att knyta fast den med, så jag åkte till morfars hus 3-4km bort och hämtade de, sen så åkte jag iväg te örten för där väntade Tobbe, ekörren och putte på mej för vi skulle ut fiska. det var riktigt härligt där ute på sjön och alltid lika roligt när vi ungås, det var massa historier om olika öar och brudar å skvaller åsådär så de är nästan så jag har träningsvärk i magen efter allt skrattande :)

Fiske lyckan var det desto sämre med, Ekörren kunde inte kasta man va livrädd varenda gång jag vistte att han skulle kasta draget och efter 3 kast eller nått blev de trassel förn :D Putte fick en mussla på kroken och 2 små aborrar och jagf fick en liten sketen gädda, tobbe han satt bara å åt mazariner ;) men han fick inget heller  ska aldrig mer fiska i Örten!

men det var en härlig kväll första dagen på 2veckor ungefär som de är fint väder så vi passade på att fiska lite då.

jag kom hem ungeför vid midnatt å då mötte messi mej i dörren och älsklingen låg i sängen och tittade på tv.

idah ska vi iväg och fixa brytpinnen på båtmotorn också ska vi flytta den te morfars hus så att den ska vara ordentligt förtöjd blir nog en sväng te sandöa åxå då ska ja ha med fiske spöt kanske är mkt bättre fiske där,

båt köp

sådär,, jag har vart på jakt länge efter en lite båt som ja kan ha å fiska i och idag hittade jag en i degerfors som va te salu för 4000kr så det var ju som hittat för én fräsh båt med åror. motor har jag då jag köpte 2st utombordare för några veckor sen under semestern, köpte 2st billigt utan propeller en 4hk där hade svärfar en lika dan som ett lager hade sköre så tog den propellern så 4hk är komplett och en 15 hk som jag håller på att leta propeller till nu det verkar inte vara så lätt, är en Gale nämligen och det är en föregångare till evinrude verkar de som. ajja har en komplett 4hk motor jag kan slänga på iaf :)

justa nu väntar jag på min flickvän och hennes syster för de har bilen och är på en shoppingtus i mitt i city, när de kommer så ska vi åka direkt å hämta båten så jag kan lägga i den i vattnet och prova den ikväll.

imorrn om det blir soligt ska vi iväg till sandöa å sola, bada blir de nog inte mkt av för vattne ä nog svinkallt.

igår och idag så har jag kännt mig extra glad :) jag äter nyttigt (GI) och rör på mig lagomt mkt, det ska bli intressant att väga sig igen till helgen, sist jag vägde mig hade jag gått ner 3kilo på 2 veckor utan att röra på mig mer än vanligt, att gå ner 3kg med bara kost är ju helt otrolit:P

nu ska ja ta mej nån morot å gnaga lite på och sätta mej i solen på balkongen med min lilla Messi (pinschertik)

ska se om jag kan fixa in lite bilder också

Jobb

Nu sitter jag här vid datorn på Milko och knappar in lite beställningar och sådär innan jag slänger mig på cykeln hemmåt. har bara 500 meter hem ungfefär så de är kanon att åka hem å äta.

Jag jobbar som lagernivå planerare på Milko i karlstad där jag beställer och grejjar med fakturor och lite allt möjligt nu under sommaren det är jag och sigge som delar på det här jobbet och de funkar kanon. jag har redan haft mina 4 veckors semester 3 fina veckor och en regn vecka. kan berätta om semestern någon annna dag så jag har något att skriva, passar på att lägga in lite bilder också de jag har för vi glömde kamran hemma när vi drog iväg mot kusten.
men nu så har Sigge semester å det har regnat varenda dag tror jag  helt otroligt, men idag är det iaf sol och runt 20 22 grader varmt men är ju inge strandväder direkt.

Ikväll så ska jag och 2 polare dra ut å fiska i Örten, ska försöka få nån fin gös men vi brukar inte ha sån fiske lycka någon av oss men min börjar komma med åren, förr så hade bara Aj (barndomskompis) tur när vi fiska fick jag en fisk hade han fått 5 redan ,, men nu börjar det vända känns det som :) kanske för att jag fått mer kunskap om det?

Det blir intressant att se hur de går ikväll!

Nu ska jag passa på att jobba undan lite så jag snart kan sticka iväg hem å äte

skaffat mej en blogg

nu så har jag skaffat mig en blogg, har blivit sugen på det efter att jag läst lite bloggar om GI metoden. Det finns många intressanta bloggar med mkt bilder och skrift, det skiljer så mycket på dem och jag tycker att de är skojj att läsa samtidigt som det är mycket bilder,

För ca 2 veckor sen så började mina svärföräldrar läsa en GI blogg och vart inspirerade att börja med GI metoden så då tyckte jag att det lät intressant så jag hoppade på jag med!
Det är ju i prinsip ät protein och fett undvik kolhydrater, socker, mjöl. innan jag började med GI metoden så åt jag mycket protein jämnfört med kolhydrater t.ex 12 köttbullar och en liten slev med makaroner så den här dieten passar mej.
Men det är jobbigt att inte få äta bröd och godis har alltid varit en godisgris men nu så klarar jag mej bra utan massa godis också.

ajja nog pratat om det :P

Igår så kom jag och min flickvän örrens om att vi ska börja handla på willys för det skiljer så mkt i pris jämnfört med ICA och COOP. bara på mjölken så skiljer det 1kr / liter det tyckte vi var väldigt mycket!