fisketur och båthämtning

igår så drog jag älsklingen och hennes syster till degerfors och köpte den där ekan, allt gick kanon bra till jag skulle lägga i båten, vägen in te båt iläggningen var så smal och mkt grenar å skit som var böjt in mot vägen så jag rös och fick gåshud när jag hörde att det drog mot bilens sidor, på tillbakavägen fick jag dra upp volymen så ja slapp höra det, när jag hade lagt i båten och skulle ansluta bensin dunken till motorn hade jag tagit fel dunk,(svärfar har en lika dan dunk men annat munstycke) så då fick jag skära av slangen å trä på bara slangen, efter det så buttade jag ut mig en bit för att starta motorn, men det blåste som fan också vattnet var högt så när jag fick igång motorn var båten precis över en sten eller en dykare(stock som ligger i vatten ytan) så när motorn startade så slog proppellern i stenen/stocken så att brytpinnen gick av , då blev jag så förbannad att hela jag var nog knallröd och de kom rök ur öra på mej, klantskalle

Då var det bara att ro in den så jag kunde ta upp den på land och åka å hämta ett rep att knyta fast den med, så jag åkte till morfars hus 3-4km bort och hämtade de, sen så åkte jag iväg te örten för där väntade Tobbe, ekörren och putte på mej för vi skulle ut fiska. det var riktigt härligt där ute på sjön och alltid lika roligt när vi ungås, det var massa historier om olika öar och brudar å skvaller åsådär så de är nästan så jag har träningsvärk i magen efter allt skrattande :)

Fiske lyckan var det desto sämre med, Ekörren kunde inte kasta man va livrädd varenda gång jag vistte att han skulle kasta draget och efter 3 kast eller nått blev de trassel förn :D Putte fick en mussla på kroken och 2 små aborrar och jagf fick en liten sketen gädda, tobbe han satt bara å åt mazariner ;) men han fick inget heller  ska aldrig mer fiska i Örten!

men det var en härlig kväll första dagen på 2veckor ungefär som de är fint väder så vi passade på att fiska lite då.

jag kom hem ungeför vid midnatt å då mötte messi mej i dörren och älsklingen låg i sängen och tittade på tv.

idah ska vi iväg och fixa brytpinnen på båtmotorn också ska vi flytta den te morfars hus så att den ska vara ordentligt förtöjd blir nog en sväng te sandöa åxå då ska ja ha med fiske spöt kanske är mkt bättre fiske där,


Ciao


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0