kontraktskrivning

Igår så skrev vi köp kontrakt på lägenheten,, så nu är det 100% att vi får den :) så det blir inflyttning helgen 31/10-1/11 och betalning och överskrivning 2/11 (bank dag)

Inflyttnings fest den 20 november, samtidigt som Takida kommer te Nöjesfabriken!

Det är bara att boka in i Kalendern redan nu :D

Igår var vi även på viltspår och Messis halv bror (samma pappa) blev viltspår champion! det va kul men satan va kallt de är på kvällarna nu och mörkt blir de fort,, börjar ju skymma redan vid halv åtta...

va te deje å lämnade sängbord och hyllor och såg lite på tv å åt lite kvällsmat..

På kvällarna den senaste veckan har det blivit NHL 10 för hela slanten,, fy fan va kul de är,, lätt de bästa spelet som finns,, tröttnar aldrig tror jag :P

Vägde mej idag på möran också,, sen jag började tänka på vad jag äter så har jag gått ner 9.5 kilo.. de tycker jag är bra :D kört med GI metoden och den funkar bra,, ändå har jag slarvat någon helg men jag är impad av mej att jag har sån disiplin ändå...:D

nu blire de jobb å sen hem å packa inför London

Den här är lite rolig faktiskt :D

 



Ciao


en helg i helsingborg

Slänger in en Bild PÅ mej Messi å Tilda i Mölle






vi var ju i helsingborg under förr förra helgen i Mölle å campade i hurvagn å va på utställningar,, utställningarna gick sådär,, fick 1:or men inga CK tyvärr men messi kronglade lite åsådär så ja får vara nöjd ändå,, alla dommare gillar inte röda pinscher heller har jag märkt nu,, är 3:e dommaren de här,, känns rätt så meningslöst att gå in i ringen när man ser innan att alla röda kommer sist,, bara svarta i toppen,, men så är det i bedömnings sporter,,, vi åkte iväg och tog en promenad i ett natur reservat å skogen va gör härlig där,, murgröna upp längs träd  åsådär,, ur skog kan mana säga,, vi kom fram till sveriges västligaste fyr och där var det jätte fint,, solen va framme å klippor massa båtar ute på havet åsdär,, det var ett mysigt samhälle där.. fina hus (de mesta sommarstugor) vi gick ut på en pis och tog lite kort å hade de gött i solen,, vädret var fint hela helgen,, på söndagen åkte jag med Karin och hennes dotter saga hem å jag å Saga satt å tittade på film hela vägen hem,,

Utställnings familjen:



Elin å messi stannade kvar där nere på kusten och kom hem på onsdagen, ådå hade jag fixat lister i lägenheten å köpt blommor och ett present kort på make up store (smink kurs) till min älskling för vi firade 2år på lördagen,, jag fick en snygg tröjja som jag hade tittat på som elin gillade skarpt¨å ja me :)

på Torsdagen så gick jag å elin ner till grannen och kollade in hennes lägenhet och vi gillade den skarpt, trodde inte att hon hade såppas bra smak trodde den skulle vara i sämre skick men hon hade strö renoverat den å vi gillade det!

sen gick vi upp i vår lägenhet å den gillade hon också jätte mkt,, framförallt köket,, :) de gjorde mkt att jag slitit med listerna och fått upp dem,,:P efter snart 3 år haha vilken sopa ja är då :P har dragit på det läänge.. men nu äre iaf fixat å jag har lärt mej att de är lika bra att fixa allt på en gång istf att dra ut påt,,

Vi funderade på hur mkt vi ska lägga imellan lägenheterna å de va skit svårt å veta,, vi gick ner i källaren å kolla i styrelse rummet vad andra 2:or har gått för,, den bredvid våran lägenhet hade gått för 375 tusen å den över oss hade gått för 520 tusen,, då vet ja inte skicket då men va rätt mkt iaf,, men vi bestämmde att vi kan ge 100 tusen å ja gick ner å pratade med henne å hon ville ha 125 tusen,, men jag prutade ner prisetr så de blev 100 :)

Tror att de vart ett bra pris,, Så vi ska flytta den 1 november den helgen äre ju all helgona så lördag söndag är röda dagar så officiellt datum blir den 2 nov, så banken är öppen så man kan flytta pengar å skriva alla papper åsådär,, blir ju rätt bra vid hyrorna åsådär åxå... det är en 2:a på 52 kvm,, nu har vi en 1:a på 41 kvm... å hyran ökar ca 500kr / mån. Det ska bli skit härligt att får ett extra rum så man kan ha sängen i ett eget rum,,

under veckan nu så har jag å Elin redan börjat packa,, har redan packat iordning 6-7 ikea lådor med saker vi förhoppningsvis inte behöver innan flytten,,

Igår så rensade vi i källar förråden fick åka 2ggr till miljö stationen åå slänga massa skit,, men blev bra men plats iaf,, sak slänga ut annonser på en båtmotor 15hk fungerande utan proppeller och sänkfjädrar te mustang, org luft filter och box te mustang, åxå fram system högtalare till bil,,  så blir vi av med mer skit :P

idag ska jag köra hem 2 hyllor å 2 sängbord te mamma å pappa i deje,, så blir jag av med de åxå :)

Vi ska även med på viltspår idag,, alla hundar utan Messi antar jag ska spåra,,, sen så följer messi med till degerfors å får vara där hela helgen och fram te onsdag för vi ska med familjen karlsson te London på en kultur/semester tripp,,, ska bli kul å träffa Jenni igen har inte sett henne på nån månad för hon är i strömstad å jobbar å bor där nu,,,'


nu får de räcka för idag,, ska byta om å slänga i en ny tvätt å sen ska vi te forshaga för spårning,,




Ciao

Idol Erik och Nils :)

Erik hade en fantastisk röst helt underbar tänk om man hade den,,, eller hade jag bara en röst så jag kunde sjunga offentligt skulle jag vara nöjd iof.. men man kan ju drömma om den här rösten ;)



En annan skön kille är ju Nils Fredriksson fyy fan va grym kille.. -de är Rock n Roll lixom ! -de är ba ja som är så slarvig du vet! - Jobba så lite som möjligt och tjäna mkt pengar thats is the question! haha vilken sköning!
Här är hans Idol 2008



och här 2009


Han är ju bara för Cool! men han har faktiskt en riktigt bra röst tycker jag.. är riktigt impad av honom faktiskt :)

Ska skriva ett riktigt inlägg åxå snart!

låt texter

jag brukar aldrig lyssna och tänka på texterna betyder utan bara lyssna på själva låten emn idag när jag hörde den här låten så tänkte jag lite på va han sjöng å låt texten är ju grymt bra tycker jag iaf,, 

believe the sun should never set upon an argument
I believe we place our happiness in other people's hands
I believe that junk food tastes so good because it's bad for you
I believe your parents did the best job they knew how to do

I believe that beauty magazines promote low self esteem
I believe I'm loved when I'm completely by myself alone

I believe in Karma what you give is what you get returned
I believe you can't appreciate real love 'til you've been burned
I believe the grass is no more greener on the other side
I believe you don't know what you've got until you say goodbye

I believe you can't control or choose your sexuality
I believe that trust is more important than monogamy
I believe your most attractive features are your heart and soul
I believe that family is worth more than money or gold
I believe the struggle for financial freedom is unfair -
I believe the only ones who disagree are millionaires


I believe in Karma what you give is what you get returned

I believe you can't appreciate real love 'til you've been burned
I believe the grass is no more greener on the other side
I believe you don't know what you've got until you say goodbye

I believe forgiveness is the key to your own happiness
I believe that wedded bliss negates the need to be undressed
I believe that God does not endorse tv evangelists
I believe in love surviving death into eternity

I believe in Karma what you give is what you get returned

torsdag

sådär nu har jag hittat bloggen igen,, skrev ett igår men så bara försvann det så då blev ja så förbannad så jag inte orka skriva om de å svor några jävligt långa ramsor,,,, men hittade det idag :D så de kan gå...

Idag har jag jobbat hårt på jobbet har jopbbat in fredagen för har svårt att vara ledig för vi sak in med nytt data system på jobbet å den ordinarie som jag sitter istf håller på med det å det ska i drift inom en månad så han kan inte sitta på de vanliga jobbet utan har fullt upp med datasystemet (m3),, snart ska ja lära mej de åxå de blir intressant,,,
men har funkat bra på jobbet idag så kom hem i tid åsådär... ska nämligen te Helsingborg på 2dagars hundutställning... ja å Messi ska faen vinna den här gången :D

idag har jag även sprungit 5km här i I2 skogen,, är jävligt krävande bana med mkt backar 2,5km slinga som jagh tog 2 varv,, har sprungit en mil den här veckan än så länge iaf,, å börjar få tillbaka lite muskler åxå tränar iaf 2ggr i veckan på gymmet på jobbet,,,

här på spotify har jag hitta mkt bra musik åxå... fan va underbart de är,,,

när jag och Tilda kommit hem efter löpturen så knackade grannen på,, hon undrade om vi ville byta lägenhet med henne :) jag blev jätte glad å förvånad,, hon har en 2:a så då blir de ju ett eget sovrum åsådär,, jag å Elin har ju pratat om att vi vill flytta te större,, men trivs riktigt bra här vi bor,,, hyran på 2:an blir 2400kr/månaden å nu har jag 1936kr i månaden så det är ju helt perfekt för oss,, ska se om jag kan fixa i ordning lite i lägenheten så vi kan bju henne på en fika te veckan å se vad hon säger om den här lägenheten,,, fan va gla jag är nu,,,


Idol har ju börjat åxå,, vilka talanger de finns :O ibland är man som en nyplockad går å ibland så får man byta kanal för att inte trummhinnan skärs sönder av falsk sången många har :D men kul äre,,,

nu blire att åka te degerfors,, ska ha med datorn så får se om de blir nå skrivande där nere.. ska tydligen blki 20 grader varmt å sol :D

har inte berättat än för Elin om lägenheten,, så ska bli kul att se hennes min sen :D ska ta mej i kragen å fixa lite bilder åxå,, har massa bilder från häljen åsådär,,


80 års kalas på selma

under häljen har vi varit iväg på selma spa+ å fira farfars 80 års dag,, när vi kom till rummen hängde det en varsin morgonrock och ett varit par tofflor så slängde på oss det å badkläder å stack ner å hade det gött i bubbelpoolen, och en solning innan dusch och paket utdelning på farmor å farfars svit (stavelse?) där blev de champagne innan vi begav oss te resturanten för en 3 rätters middag, maten va sisådär,, förrätten var inget att jubla över ,, nån älgkörvbit,laxmos, å sill,, till huvudrätt tog jag oxfile med örtsås och rostade rotfrukter (morot, potatis) det var mumsigt, elin tog lamm med någon vin sås å det var också mumsigt,, till efterätt blev det pannakotta med hallon sås och vindruvor ovanpå,, det gick givetvis också ner... vi satt kvar och pratade ett tag vid middagsbordet innan vi gick ner i lobbyn å satte oss lite bekvämare i en soffgrupp,, hann inte sitta där länge innan de vred på hög musik å john blund kom till de flesta av oss så de blev sänga,,,

morgonen efter så blev det hotell frukost va (sisådär) men bacon å ägg fanns iaf å de är de viktigaste :P sen blev de poolen fram te de var dax att packa iordning å checka ut,, lunchen va inte heller något speciellt,, kunde äte på vilket lunch ställe som helst å fått minst lika bra mat,,, va där ett dygn med helpension och de var svin dyrt inte alls värt pengarna,, ajja nu har en iaf vart där å trevligt hade vi..

PÅ eftermiddagen så firade vi erik i förskott fyllde 18 i måndags, å de blev tacos å tårta(carl tvingade mej)hemma hos maria å magnus de var väldigt trevligt,, roligt att få umgås med Carl ,Jennifer å Wilmer åxå=) efter kalajset blev det bilfärd till Degerfor för att hämta Messi och Tilda,, så nu är Tilda här,, hon är ju bara för underbar! Messi å Tilda går inte att räkna som hundar de är speciella individer,, på måndag tisdag onsdag har det blivit jobbande och tränat vart på stan en sväng å köpt nya byxor å en piké

regn regn och jobb

nu sitter jag här på jobbet å börjar bli klar för dagen,, ska bli gött att få gå hem snart,, idag är det piss väder regnar å blåser som attan,, när jag kommer hem ska vi ta en sväng på stan å sen så åker vi te Degerfors,, ska lämna Messi och fira Elins mosters man som fyller 50... jag tror vi sover kvar i degerfors vill ju inte va utan Messi för länge ;)

På lördag sticker vi te Sunne på selma spa för farfar fyller 80 år.. jag vet inte riktigt vad man ska göra där men vi hittar väll på nå kul :D ska ta med kameran iaf å ta lite kort åsådär,,
annars blire en lugn helg,, jag tror vi tar med datorn ifall vi får töligt...

bjur på en film,, om och när jag giftre mej ska vi fan dansa såhär:  kolla ca 40sek in på filmen



Ciao

regnet bara öser ner...

det regnar igen,,, :D då växer svampen så de knakar i skogen :P grattis alla svamp plockare,, blir inge mer svamp plockning för oss den här säsongen iaf,, de var för jobbigt att rensa dessutom så äter varken jag eller Elin svamp,, men kasnke ska göra någon kantarellsås någon dag.

Igår så släppte Takida sin nya skiva rå bra! fan va gött att de spelat in lite nytt ,,tycker att alla låtar är riktigt bra på skivan den har redan kommit ut på piratebay och på youtube :P de är inte dåliga nördarna som slänger ut allt de får tag på,, tycker nästan lite synd om alla som gör musiken,, men jag ska iaf köpa skivan tänkte jag :) men jag har iaf redan fått en favvo på nya skivan...

Igår så var jag å älsklingen på bergvik en sväng och shoppade lite blev ett par jeans leggings te Elin och jag köpte mej en skit snygg långärmad t-shirt på J&J var sugen på en stickad grå tröjja också men var så jävla dyr så jag vet inte riktigt kosta 900:- hittade även en mössa som jag för en gångs skull passade i :O brukar alltid prova mössor nör jag går in i butiker men alla ser så fula ut på mej men den här var perfa :D

Vid sex tiden kom tobbe å vi stack te Bryngfjjordens golfbana och sloig på ranchen de var gött... men h-vete va dåliga folk är på att slå,, de har värst golfbagen med massa svin dyra klubbor och byxor med pressveck och väldigt uppklädda å sen så slår de som krattor,, medans jag å Tobbe kommer dit i mjukisbyxor och slår skit bra :D liten Burn ;)

Idag så har jag försökt köpa mej en bil men fick den tyvärr inte,, en dåre han tyvärr före mej,,, men får leta vidare,, har iaf bestämmt mej för vilken bil vi ska ha,, en Honda CR-V eller en Nissan X-Trail.. de ligger mellan 50-100 tusen men vi har sagt max 80 tusen så får vi se vad vi hamnar på :P

Nu har jag tränat på gymmet och joggat i 30 min hem sen så de käönns riktigt gött nu.. nu ska jag slita mej från datorn ,bigaråerna och vindruvorna och hoppa in i duschen för en rakning efter de blire lite NHL...

Just ja har anmält mej te en Fifa 10 turnering på gamestop på bergvik den 25sept..:P men åker nog på stryk är väll bara nördiga tonåringar eller tio åringar som spelar i sån turnering:D

Ciao

vilken skön höst morgon

Igår var det en helt fantastisk dag,, de var som en ljummen sommar dag, på kvällen kunde jag gå i t-shirt och shorts kl 21 :O helt otroligt den 1 september, Höst är underbart på det viset det kan bli sköna varma dagar också kan det bli väldigt blåsigt å regn med mycke kyla så man får sitta inne under en filt med älsklingen å se på film med tända ljus åsådär,, imorse var de riktigt underbart ute tyckte jag,, de var mörkt hade regnat och blåste lite lagom men de var ändå varmt å fuktigt,, Hösten är inte så dum ändå,, (kanske ångrar mej när de börjar blåsa å regna 4v i sträck) 

Igår så lyckades Messi förstå att man ska hålla i apportbocken istf att slänga iväg den när hon får den i munnen,, Elin kom på att man ska ge henne godis när hon har apportbocken i munnen så hon förstår att de är där den ska vara och inte få godis när hon kastar iväg den ,,, så nu tycker jag att de är redo att starta i lydnadsklass 1 :)

under helgen som varit har jag och carl drucke lite å spela NES de var riktigt trevlugt :) vi hade tänkt gå ut på kvällen men vart inge så vi blev hemma ist. på söndagen så slängde jag å älsklingen på oss skogskläder å åkte te mölnbacka för att leta svamp å gå en promenad med messi i skogen, vi hittade nått kilo å vi som inte äter svamp ens :P usch va jobbigt att rensa svampen,, men vi fixade till den och frös ner den,, nån gång kanske den kommer till användning, vi passade på att stanna i deje när vi ändå var där i krokarna,, där åt vi grilat och skullle se på barnfilmer men videon hade slocknat å den var ju knappt använd på något år,,, så blev inga filmer,, ska försöka fixa filmerna så de kommer över på dvd ist kan vara kul att ha kvar,, det är något jag ska göra när jag får barn,, då ska jag filma massor för det är ju hur kul som helst att se på,,

I lördags var jag även iväg och titta lite på gamla flygplatsen när de körde streetrace där 201m,, de fanns några bilar med riktigt klipp i :) efer det så var vi å kolla på soffa,, trodde vi hade hittat en soffa med divan samma modell vi var sugna på för ett år sen men då fanns de bara 2st 2sits soffor,, men tyvärr så upptäckte vi att de inte var lika dan,,;( så vi får leta vidare,, fanns tydligen fler som heter Monaco och är i svart skinn med vita sömmar,,

tänkte bjuda på en liten film idag med :

See more funny videos and funny pictures at CollegeHumor.

längesen

nu var de längesen ja skrev men har haft dåligt med tid,, men ska äta nu så får bli mer sen

bjur på den här:


RSS 2.0