Hälja

i Fredags var vi iväg på begravning av Elins "farfar" är lite invecklat så vet inte hur ja ska förklara det, det var iaf ett fint avsked å efteråt va det mat å fika så man kunde prata av sig lite,, det behövs och gör att det är lättare att minnas å prata massa positiva saker om honom,,,

På eftermiddagen sen tog vi med Elins mormor å åkte till Em å kikade efter hallmöbel,, vi hade egentligen redan bestämmt oss för ett gäng krokar på ikea men så hittade vi en snygg å perfekt klädhängare där,, och samtidigt hittade vi en taklampa till vardagsrummet :) Elins mormor är lite "tjenis" med butiksägaren så hon fick lite rabatt åså fick vi grejjorna av henne :) super snällt men gillar inte riktigt att "snylta" på andra utan betalar gärna allt själv,, tycker att de äldre hellre ska unna sig själva så mkt som går, men får vara tacksam att hon ville ge oss dom sakerna ändå :) de blir ju så glada när de får vara med å bidra lite så då  blir vi åxå glada =)

på fredagskvällen åkte jag hem själv för jag skulle jobba å Elin å Messi skulle å titta på utställning på söndagen, I lördags så Jobbade jag först å sen så packa ja in hockey grejjerna å åkte till Deje,, vi hade tänkt att spela hockey i olsäter ett kompis gäng men de hade inte ens plogat plan där,,, vi åkte te Mölnbacka ist,, där hade iaf min Morbror plogat :) lite ordning får de vara :P

Tyvärr så har de varit plus grader 2dagar så isen va lite mjuk å inte i så bra skick men vi körde på ändå, vi blev tillslut 15pers,, de var folk från mölnbacka,deje å kil.. när vi började köra igång lite spel så började det snöa som fan så vi fick skrapa planen 2-3 ggr för att kunna spela,, islutet kunde man inte ha pucken på klubban längre för de var massa snö mellan puck å klubba så fort man satte ner klubbbladet i isen...  det var riktigt Roligt å det tror ja att alla tyckte:) trots dålig is & snöskrapande.. var där i 2.5h :)

åkte hem till "Gula huset" å duscha å sen drog ja te Per en sväng,, vi satt å snacka lite å lira litte tvspel åsådär,, han har skaffat sej två kattonger å de var jätte busiga å keliga,, Lennartsson kunde man i prinsip göra vad som helst med hur snäll som helst,,

på kvällen sen blev de hem å spela lite nhl å se lite Os :P


Söndag så vaknade jag kl9 å åt en ordentlig frukost med ägg å sådär,,, efter frukosten städade å plockade ja i ordning i lägenheten å sen stacka ja te byggmax å köpte lister till hallen som jag sen sågade till... de är mkt småbitar men de gick rätt så smidigt ändå :)

När ja var klar med det städade jag efter mig å sen hämtade Älsklingarna vid tågstationen :) det hade gått sådär för skorpan men däremot Frode deras foderhund hade det gått galant för som blev BIR  "bäst i rasen".. så det va nöjda å glada :)

på kvällen slappade vi i soffan  åt tacos & polly å hade de mysigt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0