Bilen trasig & fixad :)

Igår ringde Elin när hon skulle åka till skolan å sa att bilen inte starta, så jag sprang hem å kika,, batteriet hade ström och inget syndligt fel utan de bara klickade till när vi vred på tändningen, jag kollade alla säkringar å de var hela, trog i lite kablar men inget hjälpte så Elin fick ta bussen,

Jag kollade lite sen på eftermiddagen på datorn å sökte på felet å det verkar vara vanligt med glapp/errosion i en kontakt till startmotorn å de lät vettigt tyckte jag, gick ut å kolla men hittade ingen startmotor,,

men idag så sa Carina att hon hade exakt samma fel på sin Clio  :O och hon visste vart startmotorn satt så vi gick ut å kolla å där satt den skit lätt till precis framför motorn jätte tillgänglig, gick hem å kollade på lunchen men där satt de ingen på min kan ja ju säga,, till slut hittar jag den bakom motorn i mitten typ väl dold av massa kablar och annat, det vara bara att dra un handen å känna sig för ,, hittade en kontakt som jag drog lite i å den kändes lös så jag tryckte till den å sen så startade bilen .. Gött!

Annars igår så Tvättade vi som 2 idioter,, hade massa tvätt å som tur var så hade ingen bokat den andra tvättstugan så vi körde 4 maskiner samtidigt :) det passade perfekt, vi han till o med tvätta täcken å kuddar :) vi hämtade de sista av tvätten kl 22 så efter de blev de direkt i säng,
Tränade biceps igår på jobbet också det var gött! men jävlar va orkeslös jag blev efter det :P orkade knappt bära tvättkassarna mer än med raka armar ;)

har skafat mej ett nytt tidsfördriv på fritiden åxå...  ett nytt tv-spel.. alla spelar det nu istf NHL,, de finns en nhl klan å den ska ja bli med i :)  så det blir jobba, träna umgås med Elin å Messi och spela tv-spel :P
Digital Soldiers heter de.. eller i Per & Carls klan vi får se.. är kul å lära känna lite nya personer även om de bara är över internet :P

ikväll blir det träning igen å lite tv-spelande,

Ha de!

Ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0