upp å ner i Norge

Herregud vilka vägar de är i Norge! direkt när vi nått gränsen mellan Sverige Norge märks det, då smalnar vägen till, blir sämre kvalitet också upp ner vänste höger hela tiden.... en lite rolig grej är att istf att sätta ut vilken hastighet som gäller har de att den tidigare hastigheten inte gäller tex 50 skylt med ett streck över,, varför sätter de inte vad som gäller ist för vad som inte gäller längre... de har ju vännt på det helt å hållet...de är ingen lek att åka med husvagn i norge direkt. smal väg typ svergies 50 vägar man åker på, kurvor med stup på ena sidan å berg på andra kurvigt och vid ett ställe så var det 10 rondeller med 200m mellan varje rondell,, nödvändigt?

på fredagen när vi väl var framme så fixade vi till husvagnen tog en promenad å sen satte oss å åt mat med Ullabritt &Gert och hundarna:) dé är alltid lika trevligt, men blev jätte rått å kallt så fort solen försvann,så de blev tidigt i säng.

På lördagen gick vi upp halv 6 å åt frukost å fixade iordning oss,, för Ulla britt å Gert tog gasolen slut under natten så de hade bara 16 grader i vagnen på morgonen så de hade inte sovit så himla bra,, efter frulle begav oss till bjerke travbana för utstillning. de var en underbar dommare.. första dommaren jag sett som har humor i ringen,, han hade många roliga grimasher och gillade verkligen att dömma.det gick inge vidare för skorpan hon åkte ut med en 2:a, men hon skötte sej bra så vet inte riktigt varför men,, Messi var hur duktig som helst, vi sprang och visade upp oss och kom 2:a i bästa tik klass! skit kul va de,, Tilda kom 4:a i bästa tik klass men synd att hon inte kom 1:a för då hade hon blivit internationell champion,, men får bli en annan gång,, jag och Messi fick mkt beröm för våra insatser i ringen av många på ringside, bla. sveriges största uppfödare av pinscher så de var skit kul!
vi var in med avelsgrupp och blev Best in show placerade igen blev trea den här gången.. har blivit plaserade i BIS 4 av 4 gånger :D så de är riktigt sköjj... på kvällen sen blev de att slappa i husvagnen och äta lite gott åsådär med Ullabritt å Gert som hade fixat en ny gasol tub så de iaf skulle få lite varmt å gött under den här natten...

söndag så vaknade jag kl 6 och låg å vred mej i en timme men orkade inte somna om för jag var så pissnödig att jag hade inte blivit förvånad om mina ådror började bli gula ;) vi åt frukosrt å gjorde oss i ordning inför norska pinscher specialen och de var ingen kul utstillning. dommaren gillade knappt några hundar alls framför allt inte röda hundar :@ kändes lite meningslöst att gå in i ringen när man tidigare sett att varenda röd åkt ut med 2:a.,,, jag ställde messi å tilda å båda skötte sej galant men tyvärr fick vi 2:or ändå.. trodde på skorpan men tyvärr åkte hon ut med 2:a hon med... av 35 hundar fick ca 5-6 st 1:or å nån mindre CK helt otroligt vad en domare kan förstöra för så många bara för lite färg...

Det var bara att packa in allt i husvagn å bil och sen sticka på resa mot sverige igen. resan gick bra de var gött att sova ut lite i bilen..

idag så har jag Jobbat på som vanligt är fortfarande på kontoret även om Sigge komme tebaka emn han har annat att göra så blir kvar några veckor till,,är lite krångligt att planera nu när alla skolor ska börja...

 när jag slutade så bakade jag och älsklingen en tårta som vi tog med te Deje.. en GI tårta,,är riktigt god faktiskt! ska bju på receptet en annan dag,,,, Mamma har börjat med GI hon med.. och pappa delvis tror jag ,, de är kul att andra får mersmak för de fungerar verkligen.... innan vi kom te gula huset åkte jag messi å älsklingen till skivtjärn för att träna lite lydnad å ta massa kort på det samt plocka blåbär till tårtan men jäklar va mygg går inte stå still i skogen,, går knappt bara gå i skogen heller ,,översvämmnings myggen är hur aggressiva som helst,, hoppas de dör snart...

Nu är vi hemma igen så nu blir de sängen Elin å Messi ligger redan under täcket å sover..

natti natt

Ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0