Sol och fiske på örten

Igår på morronen så åkte jag till sats för att träffa min sjukgymnast, vi pratade och han tyckte att läkarna gjort ett bra jobb och att jag har en bra kropp för att kunna komma tillbaka till samma styrka som det andra benet har. vi gjorde i ordning ett hem träning program och ska ses igen om 2 månader för att stämma av lite.

När jag kom hem efter jobbet stack jag å älsklingen te skopunkten för hon skulle ha ett par skor som hon även kunde ha på utställningar och vi hittade faktiskt ett par, har letat lite överallt men inte hittat några bra. När vi var klara så packa vi in Messi å lite frukt å handukar och stack te Örten för att sola och ha de gött på storöa. det var annorlunda att åka ut dit brukar ta max 5 minuter i vanliga fall (styrpulpet) men nu när vi har en eka med 4hk på så tog de ca 20 min ist, men det var hur underbart som helst där ute, solen sken messi hade de gött och vi njöt. när vi sedan åkte hemmåt så slängde vi i ett varit spö med Wobbler på (Bomber 15A) och det dröjde inte länge föränn Elin säger - Jag får aldrig fisk när du å jag är ute, precis då hugger det till och hon fick en 2kg gädda, men som tyvärr fick med sig wobbler, när jag skulle ta ur kroken så sprattlade den till och lyckades på nått sätt få av linan. jag knöt på en ny tafs och satte på en annan wobbler och vi han bara köra ut linan innan det högg i mitt spö det var en 40cm Gös men det slängde vi i igen för de är ingen ide att ta upp dom när de är så små, vi slängde i wobblerna igen och hann åka ca 30 meter innan det högg på nytt¨i mitt spö och det var också en Gös på 40cm som vi åxå slängde i , det var kul att få fisk å extra kul att älsklingen fick. då kanske hon vill med nån mer gång ;)









Elin gillade stor öa så dit ska vi åka fler gånger!

Idag är åxå fantastiskt fint väder! helt underbarthoppas de håller i sig ett tag! Ikväll ska vi åka till Degerfors och ska försöka dra med svärfar å svärmor på Fotboll kl 19. det är derby mellan Carlstad U - Degerfors så de kommer garanterat mkt folk speciellt med det här vädret! det blir nog en Degerfors vinst hoppas

Imorgon är det Hundutställning i Askersund så det ska bli kul att åka dit å ställa. hoppas jag och Messi får revansch nu på Skorpan å älsklingen för de vinner varenda gång över oss. så nu får ni passa er jag å Messi är taggade te 1000! skulle va kul å få ett cert :)

lördag kväll funderade vi på om vi ska ha kräftskiva men verkar inte vara några som är sugna isf blir de ju inget, är svårt att planer långt i förväg åxå för de måste ju vara bra väder annars äre inge sköjj. vi får se hur de blir, nu ska jag förbereda inför måndags beställningarna och sen hem å äta äggröra med bacon

Pinks musik videor är lite komiska tycker jag men jävligt bra både låten å musikvideon " Please Don´t Leave Me"


Trevlig helg!

Ciao


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0