en vacker tisdag

Äntligen ser de ut som om de ska bli fint väder igen, bonn brännan jag hade efter semestern börjar försvinna :( idag ska ja iväg och prova fiske lyckan igen, men först ska vi te kristinehamn och se om vi hittar en propeller till min andra motor, jag pratade med honom förra veckan och han kanske hade en sådan propeller hemma, det var svårt att veta innan han hade sett motorn, har ingen beteckning på den så jag vet inte vad modellen heter efter det så tänkte jag att vi ska åka förbi en fiske affär så ja kan köpa nån ny wobbler, men det blir väll ingen fisk ikväll heller , men det är iaf bra för själen å va där ute och fiska på den lugna sjön.

Igår så stack jag å Älsklingen te polisen å fixade pass det var skit mkt folk där så vi fick vänta minst en halvtimme, men passet gick ju fort att fixa, tog kort, skanna pekfingrarna, skrev under, kolla så uppgifterna stämde, betala och sen fick en lapp om att vi ska hämta det om en vecka.

När de va klart så åkte vi ut i I2 skogen och släppte Messi oh gick en 45 minuters promenad det var jätte härligt vi såg ett super fint rådjur åxå, det var alldeles mörk rött och hade 2 små fina horn.
Vi åkte förbi willys å handlade lite och kom dit precis samtidigt som pappa så pratade lite med honom åxå. hemma blev de en poernap på en halvtimme ungefär (frågar ja Elin så var det 1.5 h) :P sen blev det tacos sallad till kvällsmat och kloklippning på Messi, det funkar sisådär, men fila klarar hon av utan problem men just när man ska klippa så stretar hon emot så mkt hon bara orkar.

när vi var färdiga med klorna så tog vi en långpromenad och kikade på lite hus och sådär inne på Romstad. skulle behöva byta upp oss te en större lägenhet, börjar bli trångt, helst skulle ja vilja ha en 3:a men även en 2.a är ju ett lyft. jag skulle kunna tänka mej något radhus eller flerfamiljs hus åxå men allt är så dyrt tycker jag,, nu har jag ju bara 2000kr i månaden i hyra å trivs med allt förutom att de är trångt..... men vi får se hur de blir,,

ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0