de har vart helg

sådär nu skriver jag igen, i Lördags så var vi i Askersund på hundutställning, det var strålande sol och 25 grader varmt så de var pött hett, tur vi har utställningstält som man får skugga i, det gick sådär för mig och Messi domaren gillade oss inte alls så vi fick en 2:a, å jag vart skit förbannad för jag tyckte absolut Messi var värd en etta idag, hon skötte sig skit bra i allt utom när vi sprang sista rundan. Ring sekreterarenb var en riktig sur kärring också. har aldrig vart med om maken te en sån sur kärring, kaxig, uppnosig, stöddig och lite allmänt dum i huvve. domarn fjäskade och flörtade hon med men alla andra var ho otrevlig mot. de gick bra för Messis Pappa Othello blev BIR och avelsgruppen fick HP och upp is tora Ringen och blev placerade 4:a. och uppfödar gruppen fick också HP och upp i stora ringen men blev inte placerade tyvärr. ni kan se bilder sen på http://www.vildatilda.se/

På kvällen sen åkte jag och Tobbe ut å fiska, det var en helt underbar kväll härligt ljummen och klart väder. jag fick tyvärr ingen fisk men Tobbe fick 2st fina Gösar en runt 4 kilo å den andra något hekto mindre. men de var helt underbart! även om jag inte fick fisk. men mygg säger jag bara så fort vi kommer in med båten till land svärmar de mygg runt oss, öppnar jag bilen i 10sek så har jag 20mygg inne i bilen ungerfär. helt otroligt..vi åkte hemåt ungeför kl 24 och jag sov hemma i gula huset i Deje.

På söndagen så cyklade jag iväg te Carl och Wilmer och vi tog en lång promenad genom Deje och sen satte vi oss på en parkbänk vid forstjärn och snackade å hade de gött i solen. när vi gick hemåt ringde Mohlin å ville komma te carl, de var gött att får ungås lite med Carl för de var väldigt längesen, är svårt att umgås när Wilmer måste lägga sig vid 18-19 å Carl slutar jobbet 17. sen åkte jag Mamma å Pappa te Genbäcksänga till Lennart ,Maggan Emil,Tom och Sanne för att fira att Maggan fyllde år, där fick vi mat (Taco sallad blev de för mig) och fika (avstog) och dé var härligt att träffa kusinerna igen var längesen det. <Emil har ju flyttat te Stan nu så får ta å åka dit och kolla in lyan någon dag.

Igår (Måndag) så stack jag och Tobbe iväg å fiskade när han slutat jobbet men tyvärr hade vi inte lika tur då fick ingen fisk.

Idag så har jag å Älsklingen köpt nya skott te apportkastaren som är lite mildare så vi tog en promenad och sköt lite, de blir nog bra tillslut. sen lagade jag Gorgonzola biffar och blomkål de var skit gött.

Här är receptet:

Nöt färs ca 600g
3ägg gulor
salt peppar
en skvätt grädde
mjölk
Smör
Gorgonzola
Soja
buljong
Blomkål
Tomat

blanda färsen, ägg salt peppar och lite grädde i en bunke. forma till biffar och stoppa i en rejäl bit gorgonzola i och stek i smör. sen tar du biten med gorgonzola som blir över och stoppar i pannan samtidigt som du fyller på stek fettet med grädde och mjölk , lite soja och buljong så har du såsen och biffarna färdiga.
Till det kokar jag blomkål i exakt 3.5 min och tar någon tomat till..

MUMS fillebabba!

 de rekommenderar jag starkt!

Nu har jag precis kommit hem från en prommenad runt Biltema med Messi å de var gött.. nu ska jag ta å sova

Natti natt

Ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0