Äntligen kommer Takida te stan igen!

ÄNTLIGEN!!!! glädje rus! :D haha

det va inte igår, trodde att de får storhets vansinne och aldrig mer skulle komma å spela i karlstad igen men nu ska de hit den 20 november smäller det i nöjesfabriken, de lär bli utsålda fort, men jag har redan köpt mina :) de ska släppa ett nytt album det 2 september så blir att plugga in låtarna så en kan röjja lika mkt som sist de var här! ska nog ringa å påminna pöjkera så de åxå köper biljetter.

här är en låt från nya skivan :

Igår så va jag och Tobbe ut å fiska, började med att flytta båten te Örten istället,när jag höll på att låsa upp båten och skuva ner den i vattnet så plaskade det som om någon slängde en skit stor sten 10 meter från mej å jag började fundera om de kan ha varit någon stor gädda men sen såg jag att det var en bäver,  jag körde båten te båtupptagningsplatsen å tobbe tog bilen med kärran på å åkte dit, när vi sätter oss i bilen och ska köra upp båten så ska Tobbe köra och släpper upp kopplingen med det blir inget drag läge så vi åker bakåt ist han provar 2gr till och kollar förskräckt på mej å säger - va faen kopplinga tar ju inge!  jag går ut å  ska skuta på bak ifall bilen inte orkar för kärran å båten är rätt tung, men då så körde han upp utan problem, när jag sätter mej i bilen igen säger Tobbe - va faen jag hade ju i backen inte könstigt att bilen går bakåt då. och vi håller på att skratta ihjäl oss.haha

Men jävlar va mycket mygg och flugor det är nu längs sjöarna, beror nog på att det är så högt med vatten av allt regn. vi kastade lite i början å Tobbe fick en liten abbore, sen körde vi drag, jag slängde på en bomber wobbler som jag precis köpt och efter 5 minuters trolling så hugger en 2 kilos gädda så det va lite kul, sen åker vi vidare å kastar lite men får inget, så vi trollade vidare och precis när jag lagt i wobbler så smäller det hos tobbe då hade han en Gös på som var precis på gränsen i längd ca 38 cm tänker ja han va, så vi släppte i den igen, men igår va de kul å fiska behövde få lite napp för att inte tröttna. båten å motorn går kanon bra...är väldigt nöjd med dem.

Idag skiner sola här i karlsta´ så idag ska jag dra med mej älsklingen å Messi ut på örten och sola lite tror jag , kanske tar med oss en grill å grillar lite körv åxå..

ha de
 
CIao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0